14 Eylül 2009 Pazartesi

Bir daha dünyaya gelsem tramvay olmak isterdim!

Ara Güler'in bir sözüyle başlamak istedim bu sefer, çünkü sonunda hep istediğim tarzda bir fotoğraf makinasına kavuştum, bir Canon Eos 450D. Roma fotoğraf çekmek ve bu işi öğrenmek için ideal şehirlerden biri bence, İstanbul kadar diyemem belki ama ...




Tabii bakalım fotoğraf çekmek için ne kadar zaman bulabileceğim o da biraz meçhul. Okulda program hep çok yüklü, geçtiğimiz hafta zor geldi açıkçası. Belki konular uzak olduğu için biraz, biraz da sürekli İngilizce konuşmaya alışmak pek kolay değil ama en azında komitemiz fena değil, şimdiye kadar gayet güzel anlaşıyoruz. Bu haftaki konular biraz daha bildiğim konular, konuşma konusunda da yavaş yavaş açılmaya başlıyorum. Bu haftaki konuları bitirdikten sonra ise bir consolidation paper hazırlamamız gerekecek, konu ise "world vision 2025". 3 sayfa civarında bir metin hazırlamamız gerekiyor ortaklaşa, komitenin 10 üyesi olarak. Nasıl bir şey ortaya çıkacak merak ediyorum. Ayrıca bir de Ocak ayına 25 sayfa civarında bir makale hazırlamamız gerekiyor, onunla ilgili de konu seçimini yaptık. Asıl zor iş o olacak. Hafta içi genellikle pek boş zaman olmuyor şimdilik. Bu haftasonu da cumartesi günü danışmanımızın davetlisiydik, evinde güzel bir akşam geçirdik, 11 civarında ayrıldık, neşeli bir akşamdı. Sonrasında ise nasıl olduysa biraz da şurda oturalım deyip, spontane bir muhabbete girdik, bir kanadalı, bir norveçli, bir macar, bir amerikalı ve ben. Günün birinde tekrar İtalya'ya gelsem ve Roma'da şurda bu milletten elemanlarla burada oturduydum desem, pek inanan çıkmaz herhalde.


Eve döndüğümde gece 3'ü buluyordu nerdeyse, pazar günü ise saat 7.20 de uyanıp, Walls Walk'a katıldım. Okulun düzenlediği bir etkinlik bu. Eski Roma'yı korumak için yapılan duvarları takip ederek Roma turu yapıyorsunuz, ve yaklaşık 19 km boyunca yürüyorsunuz. 8.30 da başlayan yürüyüş 17 civarında bitiyor. Değişik bir deneyim oldu, bir daha bu kadar yolu kimse yürütemez sanıyorum.

Ama Roma'yı bir güzel öğreniyorsunuz sonuçta, bir de Walls Walk'u tamamladın diye sertifika vereceklermiş, Latince yazılı olarak.

2 yorum:

  1. walla bence muthis bir deneyim oluyor senin icin. yalnız şu 3 sayfalık paper için konu biraz generic degil mi? gerci sen çok başarılısındır bunları spesifik hale getirmeye. yine de grubun hetero oldugu dusunulurse her an ipin ucu kacip sacma sapan birsey cikabilir. bir fotograf makinesi alman, super fotograf cektigini iddia ettigin telefonunu anlamsizlastirmis olmasin sakin.:)Walls Walk olayi supermis. Yalniz isin en macera tarafi 7:20 de uyanmak olsa gerek senin icin. Benim senin yapmak zorunda olmadigin icin her zaman kiskandigim ve surekli hesap vermek zorunda oldugum -en azindan kendime- ve oldukca pahali -benzinden mutevellit- bir durum olmasindan kaynaklaniyor olabilir. biraz da yavas yurudugunuz kanaatindeyim. dag bayir 25 km yi 8 saatte yururduk biz ankara dagcilikla etrafimiza baka baka. hem egzersiz olmustur. sikayeti hak etmiyor bence bu faaliyet.:)

    YanıtlaSil
  2. telefon güzel çekiyor ama point and shoot sonuçta :) henüz daha ayarlarını tam öğrenemedim ama deniyorum bundan sonra yeni makina ile çektiklerimden koyacağım, bundan önce koyduğum resimler hep telefonla çekilenlerdi. walls walk olayı gerçekten güzeldi, uzun sürmesi de daha çok anlatımlar yüzündendi. Etraftaki binalar, duvarın ilginç kısımları hakkında bilgiler veren bir rehberimiz vardı. Bir de 150'ye yakındı katılan, o da var.

    YanıtlaSil